Risør kirkelige fellesråd

Risør kirke fredag 07. desember
kl. 19.00
Ljos - Jul med Fauna vokalkvintett

Høsten og vinteren er kald og mørk i nord. Kanskje er det derfor julen til alle tider har vært så kjærkommen her?
Vi feirer ikke bare den kristne høytiden, men også at solen endelig har snudd, og at vi går lysere tider i møte.
I LJOS er det nettopp dette lyset som står i fokus – lyset som kommer midt i tussmørket og gir varme og håp.

I denne konserten tar Fauna for seg både kjente og mer ukjente norske julesanger, og gjennom vare, egenartede arrangementer gjenskaper de kontrastene mellom lys og mørke med musikken sin.

Konserten er en del av lanseringsturné for Faunas julealbum LJOS, og er støttet av Kulturrådet.

Om Fauna:
Fauna er en av landets ledende vokalgrupper, og består av fem kvinnelige profesjonelle sangere med bakgrunn i ulike musikalske sjangre, som klassisk, jazz og annen rytmisk musikk. De møttes gjennom studier ved Norges Musikkhøgskole, og sammen har de formet et helt eget og utradisjonelt uttrykk, ved å ta i bruk hver enkelt sangers særpreg i sine arrangementer av gamle folketoner og salmer. Lydbildet er både klangrikt, rått og vakkert, og med stor bruk av improvisasjon, blir hver enkelt framførelse unik.

Fauna består av:
Christina Thingvold