Brev til konfirmanthjem

Her er programmet gitt til konfirmantene

TIL ALLE KONFIRMANTHJEM.

Nå er vi i siste halvår av konfirmantåret.

Vi som har hatt konfirmantundervisning har hatt en fin tid sammen med konfirmantene våre. Det er noen ting som det er viktig å minne om nå. Og så er det kommet noen få endringer på konfirmantplanen for Risør og Frydendal.

Ungdomskvelden 3. februar.

Vi samles på Søndeled menighetshus kl. 16.00. Vi får besøk av et team fra Skjærgårds.

Disse vil ha undervisning og en konsert. Vi stenger dørene kl. 22.30, men det er mulig å bli hentet fra kl. 21. 00 hvis noen ønsker det. Se egen invitasjon.

Firestarter 10. mars (kl. 14.45 til kl. 00.30).

Vi har vært med på denne festivalen en gang tidligere og konfirmantene ga oss god tilbakemelding på opplegget. Vi har et seminar for konfirmanter som begynner kl. 15.00. Siste konserten er ferdig rundt midnatt. Vi kommer tilbake med mer opplysninger når de er klare fra arrangøren.

Vi har dessverre ikke matservering, så ta med niste eller penger til mat. Det er mat å få kjøpt. De har egen festivalcafe.

Vi har dessverre ikke mulighet til å ordne felles transport. Vi anbefaler at dere avtaler dere imellom om felles kjøring.  Ta kontakt hvis dere har store vansker med å få ordnet transport. Fra oss er Laila Stensvold og Albert Walla med hele kvelden.

Fasteaksjonen 20. mars 2018.

Dette er en fast innsamlingsaksjon som konfirmantene er med på. Årets tema er ”Ja vi elsker dette vannet” - Med Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2018  gjør vi et felles løft sammen med folk i hele Norge. Dette for at fattige mennesker skal få mulighet til å skape seg et liv uten fattigdom. Alle konfirmanter møter i Frydendal kirke rett etter skolen 20. mars. Der vil de få undervisning på årets tema og vi vil servere enkel middag. Foreldrene som kjører møter kl. 16.45. Søndeled konfirmantene blir kjørt bort på Søndeled menighetshus ca. kl. 16.45. Her er det viktig at en foreldre med bil møter bil på sammen klokkeslett. De vil da få bøsse og det de trenger.

Kl. 17.00 er alle i gang med aksjonen.

Foreldre vil i denne forbindelse bli spurt om å være med å kjøre konfirmantene. På Søndeled og Sandnes området trenger vi at nesten alle foresatte kan stille med bil. I byen vil vi trenge ca. 10 biler. Her vil vi også trenge noen som kan bake noen kaker til bøssebærere som er ferdig med sin rute. Foresatte i byen og Sandnes vil bli kontaktet i forkant av aksjonen.

Dåp

Hvis noen av konfirmantene ikke er døpt, så er det viktig at de det gjelder tar kontakt, slik at vi kan avtale dette snarest.

Samtalegudstjenestene

Denne erstatter den gamle overhøringen.  Fra og med forberedelsene til samtalegudstjenesten vil vi være i den kirken de skal konfirmeres i.

Selve samtalegudstjenesten er selvsagt alle velkommene. Denne gudstjenesten er for hele familien til konfirmanten.. Menighetene inviterer konfirmanten og foresatte til utvidet kirkekaffe/kirkemiddag etter gudstjenesten. Kirkekaffen vil vi legge opp til en hyggelig samling for konfirmantfamiliene. Det vil også bli gitt praktiske opplysninger om konfirmasjonsdagen.

Til samtalegudstjenestene er det veldig hyggelig om dere inviterer med familie og venner.

Tider for samtalegudstjenestene er:

Søndeled:                      Søndag 22.  april kl. 11.00

Frydendal:                   Søndag 22.  april kl. 18.00

Risør:                            Søndag 29.  april kl. 11.00

Konfirmasjonsdagen og fotografering.

Konfirmasjonsdagen møter konfirmantene opp kl. 09.50. Bildet vil bli tatt ca.  kl. 10.05 på konfirmasjonsdagen. Konfirmasjonsgudstjenestene begynner kl. 11.00

Samme klokkeslett gjelder for konfirmasjonsdagen til Risør, Søndeled og Frydendalkonfirmantene.

Som tidligere år blir det Galleri S som står for konfirmantfotograferingen. Bildet vil koste 250 kr. (obs dette kan bli forandret)

KUFA og TENIN
Det er noen som har noen ganger igjen å være på Tenin eller Kufa. Tenin og Kufa vil denne vinteren være annen hver uke.

Gudstjenestebesøk og fravær:

De konfirmanter som har litt høyt fravær eller bare vært med deler av konfirmantåret vil bli kontaktet snart for å finne en ordning på hvordan de skal kunne få tatt igjen noe av det tapte. De som mangler gudstjenestebesøk bør gjøre dette så snart som mulig.

Vi håper dette virker oppklarende for dere. Lykke til med den siste tiden av konfirmasjonsåret. Ring   gjerne om noe fortsatt er uklart.

Albert M. Walla  tlf. 92292409                Inger Øybekk tlf. 94433520

Publisert av: Eileen Basma den 02-03-2018